در شش ماهه نخست سال؛

واکسیناسیون  بیش از ۴۲۰ هزار راس دام سبک در دلفان

رئیس دامپزشکی شهرستان دلفان گفت: واکسیناسیون تعداد ۴۲۷ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک بر علیه بیماریهای شاربن ( سیاه زخم )تب‌مالت، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در شهرستان دلفان انجام گرفته است.
کد خبر: ۹۳۸۱۳۳۳
|
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، علی کریم پور در نشست خبری با اصحاب رسانه دلفان به  تشریح اقدامات شبکه دامپزشکی دلفان پرداخت و گفت:پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی از طریق واکسیناسیون جمعیت دامی سبک و سنگین جهت حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور در راستای کمک به ارتقاء سطح بهداشت عمومی  جامعه در شبکه دامپزشکی شهرستان دلفان توسط پرسنل تلاشگر تا کنون  انجام شده است.

وی افزود : پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام از طریق واکسیناسیون جمعیت دامی هدف و تست سل و تب مالت و حذف دام های آلوده در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و جلوگیری از سرایت بیماری های مشترک به جمعیت انسانی نیز انجام شده  است.

رئیس دامپزشکی شهرستان دلفان بیان کرد: نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام و طیور و مراکز تهیه و تولید فرآورده‌های خام دامی شامل کشتارگاه‌های دام و طیور دامداریها، مرغداریها ،مراکز جمع آوری شیر، مراکز پرورش ماهی، زنبورستانها و... نیز با همکاری پرسنل زحمتکش و تلاشگر و جهادی دامپزشکی انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ در راستای تحقق موارد ذکر شده خدماتی ارزنده  توسط دامپزشکی در سطح شهر و روستاها و مناطق عشایری انجام گرفته است، افزود: واکسیناسیون تعداد ۴۲۷ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک بر علیه بیماریهای شاربن ( سیاه زخم )تب‌مالت، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در شهرستان دلفان انجام گرفته و همچنین واکسیناسیون دام سنگین بر علیه بیماری های تب برفکی شاربن یا سیاه زخم لامپی اسکین تب‌مالت  انجام شد.

وی در رابطه با نظارت بر کشتارگاه های دام و طیور و مراکز عرضه در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه  در شش اهه گذشته  ببان کرد: در بحث بازرسی های بهداشتی و شرعی لاشه دام سبک ۳۰۴۳ لاشه را بازرسی کردیم و بازرسی بهداشتی و شرعی لاشه دام سنگین ۱۷۸۹ لاشه و تعداد بازدید از مراکز تولید و عرضه ۴ هزار و ۹۹۵ مورد و در بحث کشف مقدار گوشت و فرآورده‌های ضبطی غیرقابل مصرف هزار و ۵۵۶ کیلوگرم اشاره کرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار